Psykiatrin Dödens industri

Det här är en väldigt intressant dokumentär. Instämmer med mycket som sägs, fast psykologins historia präglas av tortyr så måste vi minnas att detta skedde på en tid på människan var okunnig, inte enbart inom psykiatrin. Även doktorer på den tiden utförde omänskliga experiment. Historian må vara fruktansvärd och jag påstår absolut inte att resultat ursäktar åtgärder, men psykiatrin är inte enbart mörker i dagen samhälle som det framstås i dokumentären (nästa del och övriga finns på YouTube). Som jag började inlägget med instämmer jag en hel del, som jag är även tidigare skrivit i bloggen i inlägg som t.e.x Scientologi, Tom Cruise och Psykologi anser jag att läkare skriver ut medicin för enkelt och alternativa lösningar erbjuds inte.

Som med så mycket annat är det inte bara svart eller vitt, i detta fall utmålas allt svart. Mycket överdrivs dock inom psykiatrin däribland diagnoser. Men det finns många som blir hjälpta genom psykiatri.

Leave a Reply

