Dreamcatcher Del 1

Sparar pengar genom att köpa fjädrar på ebay, dessutom är utbudet större än i en vanlig hobby butik. Nästan alla delar jag beställt har kommit nu, väntar på ytterligare en. Det är så att jag ska göra en drömfångare. Det började med att jag inte var villig att lägga ut flera hundralappar för att få en drömfångare jag tyckte var snygg, de inom prisklassen jag accepterade var inte fina alls, inte enligt mitt tycke/min smak.

Den ska vara två-tonig och inte den originella brunsvarta drömfångaren, även fast vit färg kommer förekomma en del så är det mest två mycket ljusa nyanser av rosa och grön som ska användas till denna. Blir som mint-grön och Emser-rosa, om någon minns Fazer Emser tablettask? Har planer i huvudet för hur en andra drömfångare skulle se ut om jag sen bestämmer mig för att göra en till.

Letar efter en perfekt kristall att binda i det så kallade spidelnätet, dvs i själva ringen. Räknar med att det tar tid att hitta en, det är så när man har en bild av vad man vill ha. Blir lite som att hitta en nål i en höhög. Blir inte enklare när man ska försöka hålla sig under en viss summa. Ska göra drömfångaren färdig under tiden.

Kommer redovisa total summa och resursernas källor i del 2, tillsammans med den slutgiltiga produkten.

In Native American culture, a dreamcatcher (or dream catcher; Lakota: iháŋbla gmunka, Ojibwe: asabikeshiinh, the inanimate form of the word for “spider” or Ojibwe: bawaajige nagwaagan meaning “dream snare”) is a handmade object based on a willow hoop, on which is woven a loose net or web. The dreamcatcher is then decorated with personal and sacred items such as feathers and beads. – wiki

One thought on “Dreamcatcher Del 1

  1. Pingback: Origami 折り紙 | Jean Billie

Leave a Reply

